Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4023131402   Neurociència, aprenentatge i innovació educativa
2017-2018   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   15/5/2018 - 16/5/2018 (6 hores) de 17:30h a 19:30h
   ESC Joan XXIII
   c. Joan XXIII, 25-33 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   01/09/2017 - 01/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   El creixent interès per una educació basada en l’evidència científica, així com els recents progressos en el camp de la neurociència sobre els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral, ha permès el desenvolupament de ponts entre la neurociència i l’educació. L’objectiu del curs és reflexionar sobre estudis neurocientífics dels últims anys que pretenen proporcionar eines útils i fonamentació teòrica i empírica per al disseny de metodologies pedagògiques. Després d’una breu introducció al camp de la neurociència eductiva i d’un breu repàs als aspectes més essencials del desenvolupament cerebral, es posarà èmfasi a reflexionar sobre aplicacions a l’aula que incloguin els principals factors intervinents en l’aprenentatge, com la relació entre el cos i la ment, les estratègies que fomenten un equilibri entre les emocions i la cognició, el desenvolupament de les funcions executives i la importància del disseny dels espais on tenen lloc les experiències d’aprenentatge.
  
Objectius   .sistema nerviós i els processos d’aprenentatge.
Conèixer la relació entre la neurociència i la innovació educativa.
Reflexionar sobre les aportacions de la neurociència a l’àmbit pedagògic.
Fomentar l’esperit crític i descobrir evidències científiques en el camp de la neurociència cognitiva.
  
Continguts   Neurociència i Educació.
Desenvolupament del cervell i plasticitat: infància i adolescència.
Aprenentatge i innovació educativa:
Atenció, percepció i educació inclusiva.
Emocions, motivació i aprenentatge significatiu.
Cervell social i cooperació.
Funcions executives, autonomia i aprenentatge globalitzat.
Mens sana in corpore sano: moviment, nutrició i espais d’aprenentatge.
  
Observacions   Activitat realitzada en col·laboració amb l'Editorial Barcanova.
  
Formador/a   Marta Portero
  
Avaluació   - Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent recollida a la carpeta de formació.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària i secundària
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   15/05/2018   1730   1930 
 Sessió 2   dimecres   16/05/2018   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent