4023131402 |
Neurociència, aprenentatge i innovació educativa |
2017-2018 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
15/5/2018 - 16/5/2018 (6 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Joan XXIII |
|
c. Joan XXIII, 25-33 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2017 - 01/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El creixent interès per una educació basada en l’evidència científica, així com els recents progressos en el camp de la neurociència sobre els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral, ha permès el desenvolupament de ponts entre la neurociència i l’educació. L’objectiu del curs és reflexionar sobre estudis neurocientífics dels últims anys que pretenen proporcionar eines útils i fonamentació teòrica i empírica per al disseny de metodologies pedagògiques. Després d’una breu introducció al camp de la neurociència eductiva i d’un breu repàs als aspectes més essencials del desenvolupament cerebral, es posarà èmfasi a reflexionar sobre aplicacions a l’aula que incloguin els principals factors intervinents en l’aprenentatge, com la relació entre el cos i la ment, les estratègies que fomenten un equilibri entre les emocions i la cognició, el desenvolupament de les funcions executives i la importància del disseny dels espais on tenen lloc les experiències d’aprenentatge.
|
| |
Objectius |
.sistema nerviós i els processos d’aprenentatge.
Conèixer la relació entre la neurociència i la innovació educativa.
Reflexionar sobre les aportacions de la neurociència a l’àmbit pedagògic.
Fomentar l’esperit crític i descobrir evidències científiques en el camp de la neurociència cognitiva.
|
| |
Continguts |
Neurociència i Educació.
Desenvolupament del cervell i plasticitat: infància i adolescència.
Aprenentatge i innovació educativa:
Atenció, percepció i educació inclusiva.
Emocions, motivació i aprenentatge significatiu.
Cervell social i cooperació.
Funcions executives, autonomia i aprenentatge globalitzat.
Mens sana in corpore sano: moviment, nutrició i espais d’aprenentatge.
|
| |
Observacions |
Activitat realitzada en col·laboració amb l'Editorial Barcanova.
|
| |
Formador/a |
Marta Portero
|
| |
Avaluació |
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent recollida a la carpeta de formació.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària i secundària
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
15/05/2018 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
16/05/2018 |
1730 |
1930 |
|
| |